tisdag 5 oktober 2010

Stockholm City och The Last Airbender!

Som vissa kanske vet så har jag ett "jobb" på filmtipset.se, där jag får gå på förhandsvisningar av nya filmer på bio i Stockholm, för att sedan recensera dem åt sidan. Har gjort det en gång tidigare bara, och det var i april. Då var det remaken av A Nightmare on Elm Street (läs recension här!), men denna gång blir det filmen The Last Airbender (IN THREEDEEE!). För er som inte vet så är den baserad på en amerikansk tecknad tv-serie som försöker likna anime. Jag har inte sett serien så jag kommer inte kunna jämföra filmen med förlagan. Har inte hört mycket bra om filmen så det ska ändå bli kul att recensera den. Kan vara kul att recensera något dåligt, för då lär jag mig att argumentera.
Så imorgon åker jag till huvudstaden för att gå på bio! Ska träffa någon där också..

Läs recensionen på filmtipset.se om några dar! :3

bild tagen från
overthinkingit.com

3 kommentarer:

Calle Krantz sa...

Det har gjorts riktiga eländiga spel på skiten också! Hoppas att du får det gött i sthlm anders, ser framemot en riktigt sågande recension sen! ;)

Anonym sa...

Jag tyckte du gjorde en utmärkt recension på filmen. Du skrev precis som jag också tyckte. Creds till den :)
Såg också att du inte sett serierna. Jag tycker det är en extrem skillnad på serierna och filmen. När jag såg filmen blev jag så besviken på Sokka. I serierna har han en av de skönare personligheterna. Ett tips är att se serierna. Fast en du är lite äldre kanske du kommer att gilla dom. Själv tycker jag dom är riktig bra :)

Kvalsternackan sa...

Tack för kommentaren!
Skulle vara intressant att veta vem det är som kommenterat bara :P