lördag 11 februari 2012

SCORE, Tv- och dataspelsmusik live

















Igårkväll var jag på SCORE TV-spelsmusik på Tonhallen i Sundsvall med två sköna killar. Har länge velat gå på en sådan här orkesterkonsert med tv-spelsmusik som Play! eller de Final Fantasy-konserter som varit i landet de senaste åren, så nu tog jag chansen!

Eftersom jag aldrig har varit och sett en orkester tidigare så hade jag inga förväntningar utan trodde helt enkelt bara att det skulle vara riktigt grymt. Det var mer än grymt. Det var en otroligt mäktig känsla i rummet hela tiden och jag rös mer än vad jag gjort under någon konsert tidigare. Vet inte om jag fått så mycket känslor av en livespelning heller tidigare. Det bästa var när de spelade några låtar från Final Fantasy IX, mitt absoluta favoritspel! Då drog det på smilbandet och rös till i kroppen en hel del kan jag säga. Det var inte helt fel med några avslutande Zelda-låtar och till sist Super Mario Galaxy som levererade helt otroligt. Konserten hölls av Orvar Säfström som om jag inte minns fel var med i programmet Kontroll på SVT för flera år sedan. Han hade riktigt grymt mellansnack mellan varje låt och berättade lite om spelet, kompositören och låten inför varje framträdande. Finns egentligen inget jag kan klaga på, förutom att de inte spelade alla de låtar som jag hade önskat från vissa spel, men det gör inget.
Detta fick mig verkligen sugen på att gå på fler liknande evenemang då det har var en kväll som inte går att glömma.

Tack för idag!

1 kommentar:

Sting sa...

Kul att du också var där igår! Det var helt klart en grym konsert, riktigt kul att de kommer till Sundsvall tycker jag. Och jag håller med dig att Zelda och Super Mario Galaxy var ett bra avslut. :) Nån gång ska jag definitivt försöka gå på större konserter med tv-spelsmusik!


//Sanna E